Wyniki wyszukiwania słowa 'muzeum'

Znalezionych wyników: 3404 (0.056s).

„Woluminy ze Stadtbibliothek Königsberg w księgozbiorze Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie”

Wynik: 18 2023-09-19 12:00:00

Prelegent: Kustosz Alicja Łuczyńska - Biblioteka Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie Podczas wykładu przedstawiona zostanie historia Miejskiej Biblioteki w Królewcu (Stadbibliothek Königsberg). Zobrazowane zostaną znaki proweniencyjne Stadbibliothek pochodzące z różnych okresów jej działalności, a także droga jaką woluminy królewieckie przebyły po zakończeniu II wojny światowej, aby w końcu stać się częścią zbioru Biblioteki Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie. Zaprezentowane zostaną wyniki badań proweniencyjnych prowadzonych w ramach projektu „Księgozbiory przedwojenne jako źródło do historii Warmii i Mazur” koordynowanego przez Instytut Północny im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Olsztynie. 3170

https://muzeum.olsztyn.pl/7169,woluminy-ze-stadtbibliothek-konigsberg-w-ksiegozbiorze-muzeum-warmii-i-mazur-w-olsztynie.html

IV Mazurskie Spotkanie z Filmem Dokumentalnym w Muzeum Mazurskim w Szczytnie

Wynik: 22 2023-09-19 10:54:07

Film nie skupia się na historii wydawnictwa, ale przedstawia szeroką panoramę rodzinną. Pokazuje niemal wszystkich członków rodziny, ich charaktery, ich działalność. Nie brakuje też wątków sensacyjnych. Tragizm losów rodziny przeplata się z elementami humorystycznymi i politycznymi uwarunkowaniami. Komisja kolaudacyjna Warmińsko-Mazurskiego Funduszu Filmowego podkreśliła niezwykłą wartość historyczną i poznawczą filmu dla regionu, który powinien być zaprezentowany w szkołach na lekcji historii. id

https://muzeum.olsztyn.pl/7207,iv-mazurskie-spotkanie-z-filmem-dokumentalnym-w-muzeum-mazurskim-w-szczytnie.html

Muzealna przystawka

Wynik: 4 2023-09-15 08:56:45

Od dziś do 29 września do godziny 12.00 można głosować na swojego faworyta poprzez kliknięcie lajka pod wybranym eksponatem. Eksponat, który otrzyma najwięcej głosów, będzie prezentowany w październiku w holu przy głównym wejściu do Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie oraz na stronie FB. Zapraszamy serdecznie do głosowania. #eksponatymuzealne #muzealnaprzystawka #muzealia #zbiorymuzealne #ekspozycjamuzealna #eksponat #eksponatymuzealne 3168

https://muzeum.olsztyn.pl/7204,muzealna-przystawka.html

Skrócony czas pracy biblioteki- 14.09

Wynik: 4 2023-09-13 12:20:51

Biblioteka Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie dnia 14 września 2023 roku będzie czynna do godz. 11.30.

https://muzeum.olsztyn.pl/7203,skrocony-czas-pracy-biblioteki-1409.html

„Komar”

Wynik: 4 2023-09-13 08:19:58

Te niezawodne, choć proste w konstrukcji maszyny, były symbolem wielu polskich ulic w latach 70. i 80. XX wieku. Dla wielu z nas Komar kojarzy się z młodością, pierwszymi wyprawami na dwóch kołach i niesamowitymi przygodami! Komar to popularny w Polsce pojazd dwukołowy produkowany w latach 1960-1985 przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później Zakłady Predom-Romet. W ciągu 25 lat produkcji stworzono wiele modeli i wersji tego motoroweru, począwszy od modelu Komar 232 aż do modelu 2395 Sport. Każdy kolejny model wprowadzał różne usprawnienia, ale podstawowa konstrukcja pozostawała zbliżona. Komary były wyposażone w silnik dwusuwowy o pojemności 50 cm³. Silnik ten, choć prosty w konstrukcji, okazał się dość wytrzymały i niezawodny. Ten jednoślad był nie tylko środkiem transportu, ale też stał się częścią kultury młodzieżowej tamtych czasów. Dla wielu młodych ludzi w Polsce był to pierwszy pojazd, który dał im poczucie niezależności. Choć dzisiaj motoryzacja poszła do przodu, a Komary stały się rzadkością, to wielu entuzjastów motoryzacji w Polsce pielęgnuje pamięć o Komarze, odnawiając stare egzemplarze i organizując zloty miłośników tej marki. Kto z Was miał swojego Komara? Jakie macie wspomnienia z nim związane? Podzielcie się w komentarzach! Fot. Ryszard Czerniewski, Archiwum Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie

https://muzeum.olsztyn.pl/7202,komar.html

Oferta edukacyjna w Muzeum Przyrody

Wynik: 24 2023-09-12 10:03:38

Oferta edukacyjna Muzeum Przyrody w Olsztynie Zamawianie lekcji: przynajmniej 7 dni przed planowanym terminem realizacji, telefonicznie bądź osobiście, od poniedziałku do piątku. Czas trwania zajęć: lekcja ok. 45 min, warsztat ok. 60 min. Odpłatność za lekcję: według ceny biletu ulgowego obowiązującego w Muzeum Przyrody + 40 zł opłata za jedną godzinę lekcyjną lub 60 zł za godz. warsztatu (nie obowiązuje oferta o biletach łączonych). W cenie biletu istnieje możliwość zwiedzania ekspozycji bez przewodnika. Odpłatność za lekcję lub warsztat nie może być mniejsza niż 130 zł (ryczałt). W zajęciach może uczestniczyć grupa ok. 25 os. pod opieką nauczyciela. Muzeum Przyrody ul. Metalowa 8 Olsztyn, tel. 89 533 47 80, e-mail:muz.przyr@muzeum.olsztyn.p Przedszkola Warsztaty 1. Jak chronimy przyrodę na Warmii i Mazurach? Dzieci poznają podstawowe pojęcia z zakresu ochrony przyrody: park narodowy, rezerwat przyrody, pomnik przyrody. Dzieci dowiadują się jak należy zachowywać się w lesie czy nad jeziorem, poznają mieszkańców rezerwatów i zagrożenia jakim podlegają. 2. Mieszkańcy lasu Uczestnicy słuchając opowiadania o wycieczce po lesie (ilustrowanego slajdami i głosami zwierząt) poznają wybrane gatunki zwierząt zamieszkujące las. Zabawy edukacyjne przybliżają zasady życia watahy wilków i zorganizowanej społeczności mrówek oraz pomagają zapamiętać nazwy gatunkowe i wygląd innych mieszkańców lasu 3. Od przylotu do odlotu – czyli wszystko o bocianach Na zajęciach omawiane są różne zdarzenia z życia bocianów białych od momentu ich przylotu wiosną z Afryki, poprzez zajmowanie gniazd, wychowanie młodych, zdobywanie pożywienia, zagrożenia, do sejmików bocianich przed odlotem do „ciepłych krajów”. 4. Ptaki z naszego karmnika Podczas zajęć uczniowie poznają zasady właściwego dokarmiania ptaków, różne rodzaje karmników oraz rozpoznają nasiona, które mogą być wykorzystane w ptasiej diecie. W czasie zabaw dzieci utrwalają nazwy ptaków i wygląd oraz ich zachowanie przy karmniku. 5. Sowy – nocni łowcy? Warsztaty poświęcone są jednemu z najbardziej tajemniczych rzędów ptaków – sowom. Uczestnicy poznają różne gatunki sów, ich przystosowanie do nocnego trybu życia, dietę i sposób polowania. Podczas zajęć uczniowie mogą dotknąć pióra sów. 6. Zwiastuny wiosny Dzieci poznają pierwsze wiosenne rośliny, dowiadują się o godach, rewirach, wiosennej wędrówce ptaków, poznają głosy ptaków i płazów, wiosenne owady. Podczas zajęć uczniowie mogą dotknąć eksponaty: borsuka, dzika pasiaka. Lekcje 7. Ciekawostki o zwierzętach Warmii i Mazur Podczas prezentowania eksponatów (m. in. bobra, jeża, piór sów, poroża) i slajdów przekazywane są informacje na temat wybranych, bardziej lub mniej znanych zwierząt zamieszkujących Warmię i Mazury. Przy omawianiu niektórych zwierząt uczestnicy zajęć poznają też ich głosy. 8. Czy stokrotka ma sto płatków? Dzieci zapoznają się z ogólną budową rośliny zielnej (korzeń, łodyga, liście, kwiat) i funkcją poszczególnych organów. Omawiane zostaną pospolite gatunki roślin zielnych (m.in. konwalia majowa, pokrzywa zwyczajna, koniczyna biała, mniszek lekarski) przy wykorzystaniu zasuszonych okazów zielnikowych oraz prezentacji multimedialnej. 9. Dlaczego ptaki latają? Na salach wystawowych dzieci poznają podstawowe wiadomości dotyczące budowy ogólnej ptaków (budowa skrzydła, pióra, kształty dziobów i nóg). Omówimy także środowiska występowania i sposoby odżywiania się ptaków. 10. Jakie to drzewo? W oparciu o zbiory zielnikowe i prezentację multimedialną, uczniowie uczą się rozpoznawać drzewa i krzewy (liściaste i iglaste) na podstawie ogólnych pokrojów, kory, liści, owoców i nasion. 11. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy? Podczas lekcji omawiane są różne sposoby przygotowania się zwierząt do trudnych warunków zimowych (robienie zapasów, zmiana futerka, zasypianie, wędrówka do ciepłych krajów oraz z krajów zimniejszych do Polski). Dla szkół podstawowych Klasy I-III Warsztaty 1. Mieszkańcy lasu Uczestnicy słuchając opowiadania o wycieczce po lesie (ilustrowanego slajdami i głosami zwierząt) poznają wybrane gatunki zwierząt zamieszkujące las. Zabawy edukacyjne przybliżają zasady życia watahy wilków i zorganizowanej społeczności mrówek oraz pomagają zapamiętać nazwy gatunkowe i wygląd innych mieszkańców lasu. 2. Jak tropić i śledzić zwierzęta Niełatwo zaobserwować zwierzęta w ich naturalnym środowisku. Aktywność niektórych gatunków przypada na godziny nocne, większość prowadzi skryty tryb życia. Podczas warsztatów dzieci nauczą się w jaki sposób rozpoznawać ślady i tropy zwierząt oraz jak samodzielnie odnaleźć je w terenie. 3. Jakie kwiaty kwitną wiosną? Warsztaty dają możliwość zapoznania się z wiosenną florą lasów i łąk. Zastanowimy się: Dlaczego kwitną kwiaty?, Kiedy pojawiają się kwiaty na drzewach, krzewach i roślinach zielnych?, Co rozwija się wcześniej liście czy kwiaty? 4. Od przylotu do odlotu – czyli wszystko o bocianach Na zajęciach omawiane są różne zdarzenia z życia bocianów białych od momentu ich przylotu wiosną z Afryki, poprzez zajmowanie gniazd, wychowanie młodych, zdobywanie pożywienia, zagrożenia, do sejmików bocianich przed odlotem do „ciepłych krajów”. 5. Poznajemy zwierzęta Warmii i Mazur Rozwiązując przygotowane zadania dzieci uczą się rozpoznawać wybrane gatunki zwierząt prezentowane na wystawie „Zwierzęta Warmii i Mazur” oraz zaliczać je do poszczególnych gromad. 6. Ptaki z naszego karmnika Podczas zajęć uczniowie poznają zasady właściwego dokarmiania ptaków, różne rodzaje karmników oraz rozpoznają nasiona, które mogą być wykorzystane w ptasiej diecie. W czasie zabaw dzieci utrwalają nazwy ptaków i wygląd oraz ich zachowanie przy karmniku 7. Sowy – nocni łowcy? Warsztaty poświęcone są jednemu z najbardziej tajemniczych rzędów ptaków – sowom. Uczestnicy poznają różne gatunki sów, ich przystosowanie do nocnego trybu życia, dietę i sposób polowania. Podczas zajęć uczniowie mogą dotknąć pióra sów. 8. Wychowanie potomstwa przez zwierzęta leśne W czasie zajęć dzieci poznają zwierzęta leśne, miejsca wychowu młodych, liczbę potomstwa, kto się opiekuje potomstwem. Poznają niektóre określenia młodych zwierząt: szczenięta, koźlęta, cielęta, warchlaki, a także nazwy niektórych zwierząt dorosłych, jak: wadera, łania, odyniec. 9. Zwiastuny wiosny Dzieci poznają pierwsze wiosenne rośliny, dowiadują się o godach, rewirach, wiosennej wędrówce ptaków, poznają głosy ptaków i płazów, wiosenne owady. Podczas zajęć uczniowie mogą dotknąć eksponaty: borsuka, dzika pasiaka. Klasy I-III Lekcje 10. Ciekawostki o zwierzętach Warmii i Mazur Podczas prezentowania eksponatów (m. in. piór sów, poroża, bąka, żurawia) i slajdów przekazywane są informacje na temat wybranych, bardziej lub mniej znanych zwierząt zamieszkujących Warmię i Mazury. Przy omawianiu niektórych zwierząt uczestnicy zajęć poznają też ich głosy. 11. Czy stokrotka ma sto płatków? Dzieci zapoznają się z ogólną budową rośliny zielnej (korzeń, łodyga, liście, kwiat) i funkcją poszczególnych organów. Omawiane zostaną pospolite gatunki roślin zielnych (m.in. konwalia majowa, pokrzywa zwyczajna, koniczyna biała, mniszek lekarski) przy wykorzystaniu zasuszonych okazów zielnikowych oraz prezentacji multimedialnej. 12. Dlaczego ptaki latają? Dzieci poznają też podstawowe wiadomości dotyczące budowy ogólnej ptaków (budowa skrzydła, pióra, kształty dziobów i nóg). Omówimy także środowiska występowania i sposoby odżywiania się ptaków. 13. Jak chronimy przyrodę na Warmii i Mazurach? Dzieci poznają podstawowe pojęcia z zakresu ochrony przyrody: park narodowy, rezerwat przyrody, pomnik przyrody. Dzieci dowiadują się jak należy zachowywać się w lesie czy nad jeziorem, poznają mieszkańców rezerwatów i zagrożenia jakim podlegają. 14. Jakie to drzewo? W oparciu o zbiory zielnikowe i prezentację multimedialną, uczniowie uczą się rozpoznawać drzewa i krzewy (liściaste i iglaste) na podstawie ogólnych pokrojów, kory, liści, owoców i nasion. 15. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy? Podczas lekcji omawiane są różne sposoby przygotowania się zwierząt do trudnych warunków zimowych (robienie zapasów, zmiana futerka, zasypianie, wędrówka do ciepłych krajów oraz z krajów zimniejszych do Polski). 16. Kto kogo zjada? Podczas zajęć dzieci poznają zależności pokarmowe występujące w przyrodzie. Zapoznają się ze zjawiskiem krążenia materii i przepływu energii w ekosystemie. 17. Poznajmy las Podczas zajęć poznajemy warstwową budową lasu oraz drzewa, krzewy i rośliny zielne budujące las. Omawiane są także zwierzęta, które żyją w lesie. 18. Z życia łąki Łąka to siedlisko licznych gatunków roślin i zwierząt, które w zależności od pory roku ukazuje przeróżne oblicza. W czasie zajęć uczniowie zapoznają się z barwną mozaiką różnokolorowych kwiatów oraz zwierząt, przy wykorzystaniu prezentacji multimedialnej, okazów zielnikowych oraz eksponatów muzealnych. Klasy IV-VIII Warsztaty 1. Flora i fauna jeziora Wypełniając kartę pracy na salach wystawowych Muzeum, uczniowie samodzielnie poznają różnorodność gatunkową zwierząt zamieszkujących strefę przybrzeżną jeziora oraz otwartą toń. W sali edukacyjnej, przy wykorzystaniu koła ilustrującego strefowy układ roślin w jeziorze i rysunków roślin, poznają rośliny w strefie przybrzeżnej jeziora. Podsumowanie wiadomości w formie prezentacji multimedialnej. 2. Formy ochrony przyrody na Warmii i Mazurach Uczniowie zapoznają się z definicjami: pomnik przyrody, rezerwat, park krajobrazowy, park narodowy, użytek ekologiczny oraz w jakim celu są tworzone takie formy ochrony przyrody; poznają także przykłady wymienionych form ochrony na terenie Warmii i Mazur oraz mieszkańców terenów chronionych. 3. Jak tropić i śledzić zwierzęta Niełatwo zaobserwować zwierzęta w ich naturalnym środowisku. Zwierzęta zostawiają jednak różne ślady i tropy w terenie, które zdradzają ich obecność. Podczas warsztatów dzieci nauczą się w jaki sposób rozpoznawać ślady i tropy zwierząt oraz jak samodzielnie odnaleźć je w terenie. 4. Jaszczurka czy traszka? Warsztat z rozpoznawania gatunków płazów i gadów występujących na Warmii i Mazurach. 5.Poznajemy zwierzęta Warmii i Mazur Rozwiązując przygotowane zadania dzieci uczą się rozpoznawać wybrane gatunki zwierząt prezentowane na wystawie „Zwierzęta Warmii i Mazur” oraz zaliczać je do poszczególnych gromad. Przygotowano różne zabawy i konkursy pozwalające na pozyskanie i utrwalenie wiedzy. 6. Rozpoznawanie ptaków Podczas zajęć uczniowie poznają na czym polega praca ornitologa, co odróżnia ptaki od innych zwierząt, na co zwracać uwagę przy rozpoznawaniu ptaków (środowisko występowania, cechy charakterystyczne dla różnych grup ptaków: wielkość, ubarwienie, kształt sylwetki; różnice między samcami i samicami, między dorosłymi ptakami i młodymi, itd.) oraz poznają gatunki ptaków zamieszkujące region Warmii i Mazur. Klasy IV-VIII Lekcje 7. Ciekawostki o zwierzętach Warmii i Mazur Podczas prezentowania eksponatów i slajdów przekazywane są informacje na temat wybranych, bardziej lub mniej znanych zwierząt zamieszkujących Warmię i Mazury. Przy omawianiu niektórych zwierząt uczestnicy zajęć poznają też ich głosy. Podczas zajęć uczniowie mogą dotknąć pióra sów, poroże. 8. Jakie to drzewo? Lekcja odbywa się w sali edukacyjnej, w oparciu o zbiory zielnikowe i prezentację multimedialną. Dzieci uczą się rozpoznawać drzewa i krzewy (liściaste i iglaste) na podstawie ogólnych pokrojów, kory, liści, owoców i nasion. Uczniowie samodzielnie oznaczają drzewa iglaste przy wykorzystaniu prostego klucza. 9. Kto kogo zjada? Podczas zajęć dzieci poznają zależności pokarmowe występujące w przyrodzie. Zapoznają się ze zjawiskiem krążenia materii i przepływu energii w ekosystemie. Utrwalą sobie pojęcia: producent, konsument, reducent, łańcuch pokarmowy. Zabawy i ćwiczenia edukacyjne wyjaśniają istnienie i funkcjonowanie sieci troficznych. 10. Rzekotka to nie żaba, czyli lekcja o płazach Podczas lekcji uczestnicy zdobywają ogólną wiedzę na temat płazów oraz uczą się rozróżniać rodziny płazów występujących na Warmii i Mazurach. 11. Tropiciele Zabawa edukacyjna w formie konkursu, odbywająca się na wystawie. Po krótkim wprowadzeniu uczniowie wypełniają karty pracy z pytaniami dotyczącymi zwierząt obecnych na wystawie: ich budowy, biologii, występowania itp. (wszystkie odpowiedzi na pytania można znaleźć na wystawie). Na koniec szerokie omówienie odpowiedzi i podsumowanie. Dla szkół średnich Warsztaty 1. Jaszczurka czy traszka? Warsztat z rozpoznawania gatunków płazów i gadów występujących na Warmii i Mazurach 2. Rozpoznawanie ptaków Podczas zajęć uczniowie poznają na czym polega praca ornitologa, co odróżnia ptaki od innych zwierząt, na co zwracać uwagę przy rozpoznawaniu ptaków (środowisko występowania, cechy charakterystyczne dla różnych grup ptaków: wielkość, ubarwienie, kształt sylwetki; różnice między samcami i samicami, między dorosłymi ptakami i młodymi, itd.) oraz poznają gatunki ptaków zamieszkujące region Warmii i Mazur. Uczestnicy lekcji poznają też inne sposoby rozpoznawania ptaków: po sylwetce w locie i po głosie. Zajęcia podzielone na dwie części odbywają się w części wystawy poświęconej ptakom i w sali edukacji. Na zakończenie konkurs podsumowujący zdobyte wiadomości. Lekcje 1. Ciekawostki o zwierzętach Warmii i Mazur Podczas prezentowania eksponatów i slajdów przekazywane są informacje na temat wybranych, bardziej lub mniej znanych zwierząt zamieszkujących Warmię i Mazury. Przy omawianiu niektórych zwierząt uczestnicy zajęć poznają też ich głosy. Lekcja dodatkowo ilustrowana jest krótkim filmem. Podczas zajęć uczniowie mogą dotknąć pióra sów, poroże. Na zakończenie przewidziano konkurs. 2. Tropiciele Zabawa edukacyjna w formie konkursu, odbywająca się na wystawie. Po krótkim wprowadzeniu uczniowie wypełniają karty pracy z pytaniami dotyczącymi zwierząt obecnych na wystawie: ich budowy, biologii, występowania itp. (wszystkie odpowiedzi na pytania można znaleźć na wystawie). Na koniec szerokie omówienie odpowiedzi i podsumowanie. 3. Rzekotka to nie żaba, czyli lekcja o płazach Podczas lekcji uczestnicy zdobywają ogólną wiedzę na temat płazów oraz uczą się rozróżniać rodziny płazów występujących na Warmii i Mazurach.

https://przyroda.muzeum.olsztyn.pl/7199,oferta-edukacyjna-w-muzeum-przyrody.html

„Chemik”

Wynik: 4 2023-09-07 08:32:39

W 1961 roku, z inicjatywy doskonałych specjalistów z całej Polski, w budynku przy ul. E. Plater 3 w Olsztynie powstały klasy specjalizujące się w aparaturze przemysłu chemicznego. Pomysłodawcami byli m.in. mgr inż. Władysław Leonhard oraz inż. Jan Kozioł. Ich wizją było kształcenie kadr dla nowo powstającej fabryki opon w Olsztynie. Rok 1962 to początek działalności Zasadniczej Szkoły Chemicznej jako samodzielnej jednostki edukacyjnej. Dyrekcję szkoły objęła mgr inż. Kamila Czarnocka, która prowadziła placówkę przez ważne momenty jej rozwoju, w tym remont budynku oraz rozbudowę kadr nauczycielskich. W ciągu kolejnych lat szkoła nieustannie się rozwijała, dodając nowe specjalności i kierunki. W 1964 roku ZSCh przyjęła pierwsze uczennice na kierunek laborantki chemiczne. Rok 1967/68 to kolejny przełom – szkoła przeniosła się do nowo wybudowanego budynku przy ul. Kołobrzeskiej. Szkoła nawiązała ścisłą współpracę z przemysłem, kształcąc specjalistów dla lokalnych zakładów opon samochodowych oraz dla tkalni kordów w OZOS-ie. Inwestycje i innowacje były stałym elementem działalności ZSCh, czego dowodem jest otwarcie nowych warsztatów w 1972 roku. Od 1977 roku szkoła nosi imię wybitnego lekarza i chemika — Jędrzeja Śniadeckiego. Fot. Ryszard Czerniewski, Archiwum Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie 3166

https://muzeum.olsztyn.pl/7194,chemik.html

Łącznik pałacu biskupa Grabowskiego

Wynik: 4 2023-09-01 14:36:57

Fot. B.Błażejewicz-Holzhey Obecnie w Zamek/Muzeum Warmińskie w Lidzbarku Warmińskim trwa projekt: Konserwacja i restauracja XIV-wiecznego zamku w Lidzbarku Warmińskim – perły architektury gotyckiej w Polsce – III etap”dofinansowany z funduszy otrzymanych z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG, ze środków budżetu państwa oraz współfinansowane ze środków Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej. https://m.wmwm.pl/2024/01/orig/l-1-8861.jpg

http://eog3.muzeum.olsztyn.pl/7179,lacznik-palacu-biskupa-grabowskiego.html

Muzeum Warmii i Mazur we wrześniu

Wynik: 18 2023-09-01 12:00:00

Serdecznie zapraszamy do naszych oddziałów: Muzeum w Mrągowie Zamek/Muzeum Warmińskie w Lidzbarku Warmińskim Dom Gazety Olsztyńskiej

https://muzeum.olsztyn.pl/7185,muzeum-warmii-i-mazur-we-wrzesniu.html

Opcje wyszukiwania

Sortuj wyniki wg

Wyszukaj tylko